loading...
(¯`·._.-._(fc barcelona)_.-._.·´¯)
pooya safari بازدید : 91 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (3)

اخبار بارسامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


ضربات نهایی آبی و اناری پوشان در این فصل تا کنون 21 بار به تیرک دروازه اصابت کرده است. اف سی بارسلونا و لیورپول بدشانس ترین تیم های این فصل لیگ های اروپایی هستند، چرا که دارای بالاترین تعداد ضربات به تیرک دروازه حریف هستند. اف سی بارسلونا در 26 مسابقه 21 بار تیرک دروازه را مورد هدف قرار داده است.

مسی با 7 ضربه، و سسک با 5 ضربه، دو بازیکن آبی و اناری پوش هستند که موقعیت های نسبتا زیادی را به خاطر بدشانسی از دست داده اند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.


pooya safari بازدید : 58 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

تمریناتمنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


دو بازیکن بارسا با پشت سر گذاشتن دوران ریکاوری خود، به جمع سایرین پیوستند و چهارشنبه در تمرین نیوکمپ تیم شرکت کردند. در این میان، آبیدال جدا از گروه به تمرینات ویژه پرداخت. ضمنا در این جلسه تیو و موینسا، دو بازیکن تیم ب، نیز حضور داشتند.

بعد از تعطیلات دو روزه، تیم اول بارسا برای مسابقه خارج خانه این هفته لالیگا در سویا، روز چهارشنبه به تمرینات بازگشتند. این جلسه پشت درهای بسته در نیوکمپ برگزار شد و پیش از شروع کار، عکس رسمی تیم گرفته شد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.
pooya safari بازدید : 65 چهارشنبه 24 اسفند 1390 نظرات (0)

آبی و اناری هامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


این هافبک در این دوشنبه کفشهایی را که در فینال جام جهانی آفرقای جنوبی پوشیده بود، امضا کرد و به موزه باشگاه اهدا کرد. این کفشها در حال حاضر در موزه باشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

آندرس اینیستا پس از دریافت جوایز بازیکنان بارسا، کفشهایی را که در فینال جام جهانی آفریقای جنوبی پوشیده بود، امضا کرد. این جایزه حدود 1 ماه در موزه باشگاه به معرض نمایشگاه گذاشته خواهد شد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.
pooya safari بازدید : 57 چهارشنبه 24 اسفند 1390 نظرات (0)

آبی و اناری هامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


این دو بازیکن آبی و اناری پوش رویهم رفته تا کنون 65 گل از 143 گل تیم را به ثمر رسانده اند و 47 پاس گل هم داده اند. مسی و ژاوی نیز رکورد دار بیشترین تعداد پاس در یک سوم دفاعی حریف در بین لیگهای مطرح اروپا هستند.

همکاری مسی و سسک به گذشته آنها یعنی روزهایی که در کنار هم در تیم جوانان بارسا بازی می کردند، بر می گردد و حالا منفعت آن برای تیم اصلی آشکار شده است. این دو رویهم رفته تا اینجای فصل 65 گل زده اند و 47 پاس گل برای تیم فراهم کرده اند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.
pooya safari بازدید : 70 چهارشنبه 24 اسفند 1390 نظرات (0)

مصاحبهمنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


ژاوی در مورد وضعیت کنونی تیم در لالیگا گفت: «باید از خودمان شروع کنیم. اگر از تیم اول جدول 10 امتیاز عقب هستیم، اشکال کار از خودمان است» و در ادامه افزود: «فکر کنم گواردیولا از بودن در این باشگاه خوشحال است و از آن لذت می برد. به نظرم او قراردادش را تمدید خواهد کرد».

ژاوی در جواب این سوال که کدامیک از این دو نفر یعنی گواردیولا و مسی برای باشگاه مهمتر است، گفت: «چرا باید یکی از این دو را انتخاب کنم زیرا که آنها می توانند برای سالهای زیادی در بارسا حضور داشته باشند». مسی روز گذشته در مصاحبه خود عنوان کرده بود که گواردیولا برای باشگاه از همه مهمتر است ولی ژاوی با یک دید واقع بینانه تر این طور احساس خود را بیان کرد که «گواردیولا به عنوان مربی برای بازیکنان و باشگاه جام های فراوانی به دست آورده است، اما این مسی است که تفاوتها را ایجاد می کند». ژاوی در مورد آینده سرمربی بارسا معتقد بود که «گواردیولا یکی از ارکان اساسی سبک بازی کنونی بارسلوناست؛ فکر کنم گواردیولا از بودن در این باشگاه خوشحال است و از آن لذت می برد. او انگیزه 4 سال پیش را دارد و می توانم بگویم که در نهایت تصمیم گیرنده خود اوست. به نظرم او قراردادش را تمدید خواهد کرد».

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.
pooya safari بازدید : 62 سه شنبه 23 اسفند 1390 نظرات (0)

لالیگامنبع: سایت توتال بارسا
مترجم:پویا صفری


بارسلونا با پیروزی 0-2 در الساردینرو، برای اولین بار در این فصل، چهارمین پیروزی متوالی خود در لالیگا را کسب کرد. لیونل مسی که موتور گلزنی اش همچنان روشن است در این بازی نیز دو گل تیمش را به ثمر رساند؛ البته گل دوم او از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. در بخش زیر، امتیاز بازیکنان را با هم مرور می کنیم:

ویکتور والدس: 7
شب آرامی را پشت سر گذاشت چرا که راسینگ در کل 90 دقیقه فقط یک شوت به دروازه او فرستاد. اما طبق معمول پخش توپ و شروع بازی او عالی بود.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

pooya safari بازدید : 75 سه شنبه 23 اسفند 1390 نظرات (0)

مصاحبهمنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


بازیکن آرژانتینی که در آستانه شکستن رکورد سزار به عنوان بهترین گلزن باشگاه قرار دارد، گفت: «برای تیم، هواداران و خودم فوتبال بازی می کنم».

در آستانه تمدید قرارداد گواردیولا او درباره ی مربی خود چنین گفت: «دشوار است مربی ای را پیدا کنید که بتواند آنچه را که گواردیولا کسب کرده است، به دست آورد».

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

لئو مسی تنها پنج گل دیگر با رکورد برترین گلزن تاریخ باشگاه، سزار، فاصله دارد. سزار در تمامی بازی های رسمی خود برای باشگاه موفق شد 235 گل به ثمر برساند. علی رغم قرار گرفتن در چنین موقعیتی، بازیکن آرژانتینی کاملا خونسرد به کار خود ادامه می دهد و می گوید: «هیچ عجله ای برای کسب چنین رکوردی ندارم». او لمس توپ با پای خود را بهترین حس می داند و تمرکز خود را تنها بر بازی اش قرار داده است و در این باره می گوید: «من برای بهترین بازیکن تاریخ بودن بازی نمی کنم؛ بلکه برای انجام هرچه بهتر کارم تلاش می کنم. در وحله اول برای تیمم و سپس برای هواداران و خودم بازی می کنم. وقتی کارها خوب پیش می رود بسیار خوشحال هستم».
pooya safari بازدید : 69 سه شنبه 23 اسفند 1390 نظرات (0)

اخبار بارسامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم:پویا صفری


بارسا با پیروزی بر سانتاندر ششمین پیروزی متوالیش را به دست آورد که این شش بازی عبارتند از: 4 بازی در لیگ و پیروزی در برابر والنسیا، اتلتیکو مادرید، گیخون و راسینگ و 2 بازی در لیگ قهرمانان و شکست بایر لورکوزن در دیدار رفت و برگشت.

در اینجا به وقایع بازی دیشب و اعداد و ارقام بازی می پردازیم :

بارسا ششمین پیروزی اش را با 2 گل به پایان رسانید و در مجموع این شش بازی فقط 5 گل خورده.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.
pooya safari بازدید : 59 سه شنبه 23 اسفند 1390 نظرات (0)

آبی و اناری هامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


لئو مسی تا اینجای کار 50 گل در این فصل به ثمر رسانده است که 30 گل آن در لالیگا بوده است. او که تا به حال در بازیهای رسمی 230 گل برای بارسا به ثمر رسانده است تنها پنج گل دیگر می خواهد که به رکورد افسانه ای سزار رودریگز برسد. نابغه آرژانتینی بارسلونا، تنها به سه گل دیگر نیاز دارد که رکورد گلزنی شخصی اش در یک فصل را بشکند؛ این رکورد که 53 گل است مربوط به فصل قبل می شود. علاوه بر این، مسی با پیروزی روز گذشته اش در ال ساردینرو، 150 امین پیروزی اش در لیگ با پیراهن بارسا را تجربه کرد.

نابغه آرژانتینی همچنان به گلزنی ادامه می دهد. او در آخرین بازی اش برای آرژانتین از خود یک هت تریک به جا گذاشت و در بازی لیگ قهرمانان مقابل بایر لورکوزن پنج بار توپ را به تور دروازه چسباند. او دیشب در ال ساردینرو هم گلزنی کرد و با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند، شمار گلهایش را در این فصل به عدد 50 رساند. لئو مسی 30 گل از 50 گلش را در لالیگا به ثمر رسانده است.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.
pooya safari بازدید : 87 دوشنبه 22 اسفند 1390 نظرات (0)

مصاحبهمنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری

آندرس اینیستا به تلاش تیم در برابر راسینگ اشاره کرد و گفت: «ما یک بازی بی نقص را در آن ورزشگاه نفس گیر به نمایش گذاشتیم». آلوز توضیح داد که هدف تیم «بهبود مستمر» است.

سسک فابرگاس از پیروزی 2-0 در برابر راسینگ بسیار خشنود بود و در ادامه افزود: «بازی خوبی به نمایش گذاشتیم. باید تلاش کرد که بازی روانی را انجام داد و فرصت های گلزنی فراهم نمود و کنترل بازی را در دست گرفت. در فوتبال مدرن دیگر چیز آسانی وجود ندارد».

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

تمجید سسک از مسی

«مسی با همه بازیکنان دنیا فرق دارد، جای بسیار خوشبختی است که هر فوتبالیستی هم بازی مسی باشد؛ وجود او برای هر تیمی غنیمتی بشمار می آید، زیرا او اعتماد به نفس تیم را بالا می برد و این دقیقا همان چیزی است که یک تیم برای قهرمانی به آن نیاز دارد». بازیکن کاتالانی بارسا در ادامه صحبتهایش به خصوصیات مسی اشاره می کند و می افزاید: «او به معنای واقعی یک بازیکن فروتن و متواضع است و به سختی تلاش و تمرین می کند؛ مسی عاشق فوتبال است. کسب این همه افتخار واقعا سزاوار اوست».

pooya safari بازدید : 46 دوشنبه 22 اسفند 1390 نظرات (0)

مصاحبه منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم:پویا صفری


مربی بارسا عملکرد و نحوه بازی تیمش را در ال ساردینرو رضایت بخش دیده است. بعلاوه او بازی را کمی دشوار نیز می دانست چون شرایط چمن خیلی مناسب به نظر نمی رسید.

اگرچه به طور کلی بارسا حاکم بازی با ریسینگ بود، پپ گواردیولا بازیکنانش را موظف کرده بود که بازی را کاملا با جدیت دنبال کنند. بر اساس گفته مربی بارسلونا بازیکنان باید بر شرایط نامناسب زمین غلبه می کردند و با تلاش فراوان سه امتیاز بازی را به دست می آوردند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

پپ گواردیولا تلاش بازیکنانش را ستودنی توصیف کرد. با وجود لیست بلند بالای مصدومین، برخی بازیکنان موظف اند با تلاشی چند برابر و با گلزنی های خود، برای تحقق هدف تیم تا پایان فصل بسیار سخت کار کنند. او گفت: «در فرم مناسبی قرار داریم.این فصل دو ماه و نیم دیگر ادامه خواهد داشت و ما باید در تمامی مسابقات باقی مانده فوتبال عالی را از خود به نمایش بگذاریم».
pooya safari بازدید : 47 دوشنبه 22 اسفند 1390 نظرات (0)

لالیگامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


ریسینگ در بندر کانتابریا سانتاندر قرار دارد. آنها چند سالی است که عضو ثابت انتهای جدول لالیگا هستند، همانطور که امسال نیز در جایگاه هفدهم جای گرفته اند.

تاریخچه

ریسینگ در 19 فصل اخیر، 18 فصل آن را در لالیگا گذرانده است. در واقع از ابتدای پیدایش لالیگا در سال 1929، آنها 44 فصل را در اولین لیگ اسپانیا گذرانده اند اما بیش از نیمی از این فصلها را با قرار گرفتن در نیمه دوم جدول به پایان برده اند. از دهه 30 تاکنون، بهترین دست آورد آنها قرار گرفتن در رتبه ششم لیگ در فصل 2007-2008 بوده ، که باعث تنها راه یابی آنها به اروپا نیز شده است. در سال 2011 علی سید، تاجر هندی، این باشگاه را خریداری کرد و باعث شد هواداران چشم به امید ترقی هر چه بیشتر تیم باشند، اما سال پیش رده دوازدهم را به خود اختصاص دادند و امسال همچنان در رده سوم از انتهای جدول قرار دارند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

هدایت تیم

ریسینگ تا هفته دهم لیگ به بردی دست نیافته بود که در آن زمان توانست با نتیجه 1-0 بتیس را شکست دهند و تا بدین مرحله از لیگ نیز موفق به کسب سه برد دیگر شده است که عبارنتد از: برد زاراگوزا و ویارئال در خانه و برد اوساسونا در بازی خارج از خانه. برد در پامپلونا نوید یک شروع تازه در دهه جدید را می داد، چون به دنبال آن تساوی با والنسیا، لوانته و اتلتیکو مادرید حاصل شد اما دو شکست سنگین در برابر رئال مادرید (0-4) و رایو (2-4) و در ادامه تساوی 1-1 در برابر اسپورتینگ امید تمام امیدواران را از بین برد و باعث شد مدیریت تیم دست به تغییراتی در کادر رهبری خود بزند.
pooya safari بازدید : 49 دوشنبه 22 اسفند 1390 نظرات (0)

مصاحبهمنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


سرمربی بارسا تاکید کرد که کسب 13 عنوان قهرمانی از 16 عنوان ممکن نشان از شایستگی بازیکنان دارد: «با توجه به اینکه در این چند سال اخیر بازیکنان بهترین عملکرد دوران ورزشی شان را به نمایش گذاشتند افتخارات و عناوین قهرمانی کسب شد حق آنان بوده و دور از انتظار نمی باشد. کسی به ما چیزی هدیه نکرده است. آنچه که ما بدست آورده ایم، نتیجه تلاش سرسختانه ما بوده است».

گواردیولا با اشاره به بازی امشب، به خبرنگاران گفت که برنامه بازی آلوارو سرویرا، سرمربی جدید راسینگ برای ما کاملا ناشناخته است.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

جوزپ گواردیلا در کنفرانس خبری پیش از بازی با راسینگ سانتاندر، بر این نکته اصرار داشت که در چهار سال گذشته، اف سی بارسلونا تمامی موفقیتهای خود را مرهون تلاش سرسختانه بازیکانش می داند. او در این کنفرانس با اشاره به صدر نشینی رئال مادرید آن هم با حاشیه امنیتی 10 امتیازی نسبت به بارسا، اذعان داشت که این صدرنشینی نشان دهنده شایستگی های آنان است.
pooya safari بازدید : 48 دوشنبه 22 اسفند 1390 نظرات (0)

اخبار بارسامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


از سال 2008 تاکنون روند گلزنی مسی در سانتاندر متوقف نشده است و از بین آنها، مهمترین گل او مقابل این تیم، پنج هزارمین گل تاریخ باشگاه به شمار می رود.

امروز بارسا با یک هدف و آنهم پیروزی به مصاف راسینگ سانتاندر می رود. از وقتی که گواردیولا هدایت آبی و اناری پوشان را بر عهده گرفته است، بارسا در تمام دیدارهای خود با راسینگ به پیروزی دست یافته است. مسی نیز یکی از عناصر کلیدی تیم در این دیدارها بوده و پنج گل او در سه بازی گذشته با این حریف خود گویای همه چیز است. در فصل سه جام 09-2008، بارسا نیمه اول را بدون گل سپری کرد، در حالیکه زیگیج با گل خود از روی نقطه پنالتی راسینگ را جلو انداخته بود. گواردیولا بلافاصله مسی را به جای بوستکس به داخل زمین فرستاد و تنها شش دقیقه طول کشید تا بازیکن آرژانتینی بارسا موفق شد با یک ضربه دقیق از محوطه جریمه حریف بازی را به تساوی بکشاند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

پنج هزارمین گل بارسا در لیگ

بارسا در آن مسابقه طبق معمول مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و با پاسکاری های پی در پی سعی داشت سه امتیاز بازی را به نام خود ثبت کند. نهایتا در دقیقه 80 مسابقه، مسی موفق شد در محوطه جریمه راسینگ توپ را از آن خود کند و پس از عبور از یار مقابل خود، توپ را با پای راست به گوشه ای از دروازه تیم رقیب و دور از دستان تونو، دروازه بان راسینگ، هدایت کند. گل مسی پیروزی بارسا را رقم زد و همچنین به عنوان 5000 امین گل آبی و اناری پوشان در تاریخ باشگاه به ثبت رسید.
pooya safari بازدید : 41 دوشنبه 22 اسفند 1390 نظرات (1)

اخبار بارسامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


کاپیتان بارسا در جلسه تمرینی روز شنبه حضور داشت و به طور کامل به تمرین پرداخت و حتی با وجود عدم تائید کامل از سوی پزشکان تیم، نام او در بین بازیکنان مسافر به سانتاندر قرار گرفت. ضمنا پیکه که در این بازی محروم است به همراه تیاگو، الکسیس، آبیدال، ویا، آفلای و فونتاس به دلیل مصدومیت غایبین این جلسه بودند.

کارلس پویول شاخص ترین فرد حاضر در لیست 19 نفره ای بود که هنوز هم نامش در بین مصدومین تیم قرار دارد. سایر بازیکنانی که برای تقابل یکشنبه با ریسینگ فراخوانده شده اند عبارتند از: والدز، پینتو، آلوز، فابرگاس، ژاوی، اینیستا، مسی، ماسکرانو، سرجیو بوسکتس، پدرو، آدریانو، کوئنکا، تیو، مونتویا، بارترا، سرگی روبرتو و مونیسا.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

جلسه تمرین صبح

بازیکنان بعد از یک روز تعطیلی جمعه، شنبه صبح به تمرینات بازگشتند. پویول به صورت عادی با سایر گروه به تمرین پرداخت اما الکسیس و آبیدال جدا از تیم به صورت انفرادی تمرین کردند. تیاگو نیز برنامه جداگانه ای را اجرا می کرد و امید است هفته آینده بتواند در تمرینات حضور یابد، اما به طور قطع بازی امشب را از دست خواهد داد.
pooya safari بازدید : 46 دوشنبه 22 اسفند 1390 نظرات (0)

لیگ قهرمانان منبع:سایت رسمی باشگاه
نویسنده:
پویا صفری

دو تیم بارسلونا و بایر لورکوزن در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دیشب در نیوکمپ به مصاف هم رفتند.

این دیدار در حالی باید انجام می شد که بارسا بازی رفت را با نتیجه 3-1 به سود خود به اتمام رسانده بود. در نهایت این دیدار با پیروزی کوبنده 7-1 بارسا به اتمام رسید و بهترین بازیکن جهان، لیونل مسی، با 5 گلی که به ثمر رساند نشان داد که آقای گلی لالیگا با 10 پنالتی در برابر نبوغ او هیچ می باشد! این پیروزی به یاد ماندنی با 5 گل لئو مسی و 2 گل تلو صورت گرفت.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

پس از اتمام این دیدار رسانه های مختلف در جهان به بازتاب آن پرداختند، در اینجا به چندی از آنان خواهیم پرداخت.
pooya safari بازدید : 47 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)

آبی و اناری هامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


تیو بازیکن گلزن بارسا که در برابر بایرلورکوزن موفق به گلزنی شد، بطور متوسط در هر 66 دقیقه حضور در مسابقه، یکبار دروازه حریفان را باز کرده است. این آمار گلزنی حتی در مقایسه با آمار گلهای مسی نسبت به حضورش در مسابقات خیره کننده تر است. با آنکه او فقط در دو بازی بعنوان یار اصلی به همراه تیم بارسا به میدان رفته است، اما بطور فوق العاده ای شانس گلزنی داشته است و توانسته در این مدت با ثبت 6 گل نامش را بر سر زبانها بیندازد.

کریستین تیو موفق شده است خود را بعنوان ذخیره طلایی مطرح کند. بازیکن تیم دوم بارسا در مجموع با 366 دقیقه حضور در بازیهای لالیگا، جام حذفی اسپانیا و همچنین جام قهرمانان اروپا، توانسته است 6 بار دروازه حریفان را باز کند. بهترین بازی او در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا و در برابر بایر لورکوزن رقم خورد؛ تیو که در آن بازی تنها 40 دقیقه شانس حضور در زمین را یافته بود، توانست دو بار پیاپی توپ را در درون دروازه حریف جای دهد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

تیو یک بازیکن سریع و قدرتی است و عموما در سمت چپ زمین به بازی گرفته می شود. کارنامه بازی هایش نشان می دهد که او بطور متوسط در هر 66 دقیقه از حضورش در زمین بازی، یکبار موفق به گلزنی شده است. شاید مقایسه او با مسی بسیار اغراق آمیز بنظر برسد، اما آنچه که واقعیت دارد این است که آمار گلزنی مسی به ازای هر 93 دقیقه بازی یک گل می باشد. البته باید این نکته را نیز یاد آور شد که مسی آرژانتینی در این فصل 3291 دقیقه در زمین حضور داشته است.
pooya safari بازدید : 47 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (0)

اخبار بارسامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم:
پویا صفری

بازی یکشنبه این هفته چهارمین تقابل پپ گواردیولا و راسینگ سانتاندر محسوب می شود و نکته قابل توجه اینکه وی به عنوان مربی هرگز در مصاف با این تیم بازنده نبوده است.

پپ گواردیولا به عنوان مربی آبی و اناری پوشان برای چهارمین بار به ساردینرو سفر می کند. وی در سه مصاف قبلی خود با این تیم، به سه پیروزی دست یافته است.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

فصل گذشته در اولین روز شروع مسابقات لالیگا، بارسا با گل زود هنگام لیونل مسی و دو گل دیگر از اینیستا و ویا با نتیجه 0-3 راسینگ سانتاندر را شکست داد. در فصل 09/2008 نیز بارسا با نتیجه 1-4 در سانتاندر به پیروزی رسید. در این بازی مردان گواردیولا یک گل از اسکار سرانو در دقیقه 72 مسابقه دریافت کردند، اما به لطف گلهای ابراهیموویچ، مسی (2 گل) و پیکه به یک پیروزی شیرین دست یافتند.
pooya safari بازدید : 53 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)

لیگ قهرمانانمنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


گواردیولا در طی چهار فصلی که مربی بارسلونا بوده است، تنها یک بار در بازی های رفت و برگشتی اروپا شکست خورده است.

بارسا برای پنجمین بار متوالی به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرده است. از سال 2008 که پپ گواردیولا به بارسا آمد، تنها رکورد بازی های اروپایی آن ها کافی است تا لرزه بر اندام رقبایشان بیندازد. از سال 2009 تا 2011 آن ها در 10 بازی از میان 11 بازی حذفی اروپا موفق بوده اند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

راهی طولانی تا رم

اولین چالش گواردیولا در اروپا در بازی پیش مقدماتی رقابت ها مقابل ویسلا کراکوف بوده است. بارسا پس از کنار زدن قهرمانان لهستانی در اولین بازی رسمی این مربی (4-0)، توانست جایگاهی در مرحله گروهی رقابت ها برای خود پیدا کند. پس از گذراندن مرحله گروهی دیدار بعدی بارسلونا با المپیک لیون بود و پس از آن در یک چهارم نهایی در مقابل بایرن و سپس در مرحله نیمه نهایی در مقابل چلسی قرار گرفت که یکی از حساس ترین بازی های سال های اخیر پیش از بالا بردن جام در رم بود.
pooya safari بازدید : 46 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)

آبی و اناری هامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


مهاجم اتریشی بارسا در فصل 78/79 که برترین گلزن نیز لقب گرفت، توانست در برد 9-0 در برابر رایو وایکانو زننده 5 گل باشد. بارسا در آن فصل جام اروپا را نیز در بازل از آن خود کرد.

لئو مسی را نمی توان با کسی مقایسه کرد؛ مهارت بازی خوانی او و اینکه به خوبی می تواند حریف را به خود مشغول کند و قدرت گلزنی اش و تسلط او بر توپ باعث می شود تا او را بهترین بازیکن با فوتبالی خیره کننده نام ببرند که یافتن نقص در کار او تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد. او همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می دهد. تاکنون بازیکنی از بارسا نتوانسته در یک دیدار اروپایی پنج گل را در یک بازی به ثمر برساند و برای یادآوری چنین موقعیتی باید به خاطرات گذشته سفر کرد؛ 14 ژانویه 1979 آخرین باری بود که یک بازیکن توانست دست به خلق چنین موقعیتی بزند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

گذشته بارسا

بارسلونا تحت مربیگری لوسین مولر در فصلی که بارسا توانست با غلبه بر دوسلدورف جام اروپایی را به نام خود ثبت کند، در خانه نمایش خیره کننده ای داشت و اتفاقات عجیبی را رقم زد. برد 9-0 در برابر رایو والکانو در نیوکمپ و به ثمر رساندن 5 گل در یک مسابقه توسط هنسی کرانکل، برنده توپ طلای آن فصل، بازی جذابی را شکل داده بود.
pooya safari بازدید : 47 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)
آبی و اناری هامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


لیونل مسی تبدیل به نخستین فرد در تاریخ لیگ قهرمانان شد که در یک بازی 5 گل به ثمر می رساند. این بازیکن آرژانتینی 49 گل در لیگ قهرمانان به نام خودش ثبت کرده است.مسی علیرغم نمایش خیره کننده اش در این دیدار در پایان بازی متواضعانه گفت: «مهم ترین چیز پیروزی تیم بود، این چیزی بود که ما می خواستیم».

لیونل مسی با داشتن شماره 10 بر روی پیراهن خود، مقابل بایر لورکوزن عملکردی پنج ستاره را به نمایش گذاشت. این بازیکن آرژانتینی در این دیدار 5 گل به ثمر رساند؛ دو گل در نیمه اول و سه گل در نیمه دوم. لئو مسی با نمایش فوق العاده اش رکورد هایی را جا به جا کرد که سال ها در اروپا دور از دسترس بودند. مسی علیرغم عملکرد فرا زمینی اش در این دیدار همچنان فروتن بود و گفت: «مهم ترین چیز پیروزی تیم بود، این چیزی بود که ما می خواستیم». او این حرف را در لحظه ای گفت که به او اعلام کردند که تو اولین فردی هستی که در تاریخ لیگ قهرمانان 5 گل در یک بازی به ثمر می رسانی.


.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

در اینجا به برخی حقایق و آمارهایی جالب از بازی های بین المللی لیونل مسی می پردازیم:

مسی اولین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که در یک دیدار پنج گل به ثمر رسانده است.
pooya safari بازدید : 85 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)
لیگ قهرمانان


Football

Champions League

1/8 2nd leg

Camp Nou

03/07/2012  20:45

 


FC Barcelona

FC Barcelona


  • 25'Messi
  • 42'Messi
  • 48'Messi
  • 54'Tello
  • 57'Messi
  • 61'Teli

Bayer Leverkusen

Bayer Leverkusen
  • 90'Bellarabi
   
                                                                                                                                                                             
pooya safari بازدید : 55 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)

اخبار بارسامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم:پویا صفری


کمیته انضباطی لیگ با در خواست باشگاه موافقت نکرد؛ پیکه قادر نخواهد بود در بازی با ریسینگ سانتاندر تیم را همراهی کند.

کمیته انصباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا، جرارد پیکه را به خاطر دریافت کارت قرمز مستقیم در بازی با اسپورتینگ گیخون، یک جلسه محروم کرد. این کمیته درخواست باشگاه را مردود اعلام کرد و این بازیکن قادر نخواهد بود در بازی آینده تیمش در لالیگا، تیم را همراهی کند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

براساس گزارش بازی، پیکه به خاطر خطا بر روی بازیکن حریف و جلوگیری از موقعیت گل مستقیم مشمول این محرومیت شده است. بعلاوه، پیکه و باشگاه هر کدام 600 و 90 یورو جریمه نقدی شدند.
pooya safari بازدید : 41 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)

لیگ قهرمانانمنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


حریف اف سی بارسلونا در بازی امشب، تا به اینجا، رتبه سوم بوندس لیگا را به خود اختصاص داده است؛ اما این تیم تا به حال در لیگ قهرمانان اروپا موفق به برد خارج از خانه نشده است.

بایر لورکوزن، قادر به کسب بهترین نتیجه هاست اما در خارج از بای آرنا نتایج ضعیفی در سطح اروپا کسب کرده است. نتیجه های کسب شده توسط این تیم آلمانی تا اینجای بوندس لیگا نتایج قاطعی بوده اند؛ آن ها در حال حاضر در رده سوم بوندس لیگا قرار دارند و از هشت بازی اخیر خارج از خانه خود، تنها در یک بازی مقابل صدرنشین فعلی لیگ آلمان ها، بورسیا دورتمند شکست خورده اند (1-0). روی هم رفته، آمار بایر پنج برد، چهار مساوی و سه شکست است، آماری بهتر از بایرن مونیخ؛ تیمی که بایر لورکوزن آن ها را در این هفته با دو گل شکست داد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

بدون برد در لیگ قهرمانان

با این که تیم رابین دات از مدعیان لیگ آلمان است، اما نتایج آنها در لیگ قهرمانان این را نشان نمی دهد. در ضمن، بایر لورکوزن در سطح اروپا، موفق به هیچ بردی خارج از بای آرنا نشده است. آنها در مصاف با چلسی (2-0) و والنسیا (3-1) نتیجه را به حریف واگذار کردند و مقابل خنک (1-1) به یک تساوی دست یافتند. اما دو شکست و یک مساوی نتوانست آن ها را از صعود باز دارد.
pooya safari بازدید : 51 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)

اخبار بارسامنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


فینال جام حذفی برای چهارمین بار در ویسنته کالدرون برگزار خواهد شد. اف سی بارسلونا تاکنون یکبار در ویسنته کالدرون، با عبور از سد اسپورتینگ گیخون، جام پادشاهی را بالای سر برده است و دو بار نیز در این ورزشگاه فینال را واگذار کرده است (یکی مقابل رئال مادرید و دیگری در مصاف با ساراگوسا).

آخرین باری که اف سی بارسلونا فینال جام حذفی را در وینسته کالدرون برگزار کرده مربوط به 25 سال پیش است. این دیدار در 26 ام آوریل 1986 و در مصاف با ساراگوسا برگزار شد که با گل روبن سوسا به نفع ساراگوسا (1-0) به پایان رسید. این آخرین فینال از سه فینالی حذفی بود که آبی و اناری پوشان در ورزشگاه اتلتیکو مادرید برگزار کرده بودند. آنها اولین فینال حذفی در این ورزشگاه را نیز با شکست پشت سر گذاشته بودند (باخت 4-0 مقابل رئال مادرید)، اما در دومین فینال حذفی با پیروزی 1-3 مقابل اسپورتینگ گیخون، جام پادشاهی را بالای سر بردند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

سیزدهمین فینال در کالدرون

در مجموع این سیزدهمین باری خواهد بود که فینال جام حذفی در ویسنته کالدرون برگزار خواهد شد. آخرین باری که استادیوم کل کونرو میزبان مسابقات قهرمانی بود به فصل 2007/08 برمی گردد که والنسیا با نتیجه 1-3 از سد ختافه عبور کرد.
pooya safari بازدید : 45 پنجشنبه 18 اسفند 1390 نظرات (0)

مصاحبهمنبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پویا صفری


سرجیو بوسکتس در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، انتظار یک بازی هجومی را از تیم بایر لورکوزن دارد. او در این رابطه گفت: «در این بازی مانند نیمه دوم بازی رفت، شاهد این خواهید بود که لورکوزن هجومی تر و باز تر کار می کند و این کار باعث به وجود آمدن فضاهای مختلف برای ما می شود که به نفع ما خواهد بود».

او همچنین گفت: «من نمی توانم متقاعد شوم که آن ها به در اختیار داشتن تنها 30% مالکیت توپ راضی هستند، بدون شک آن ها در پی یک بازی هجومی و حفظ توپ هستند، دقیقا همان چیزی که ما می خواهیم». بوسکتس در مورد بازی های المپیک گفت: «من همیشه گفتم که می خواهم در رقابت های المپیک شرکت کنم و توانایی بازی در دو رقابت را دارم، اما این به من مربوط نمی شود و بستگی به نظر مربیان تیم ملی دارد».

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

سرجیو بوسکتس که در حال حاضر پس از اینکه حضورش مقایل اسپورتینگ گیخون به حالت تعلیق در آمد به تیم بازگشته است، از اهمیت بازی فردا آگاه هست. او در این مورد گفت: «ما فردا برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به میدان می رویم و برنامه تیم ما برای این دیدار پیروزی است. ما می دانیم که در بازی رفت نتیجه خوبی را کسب کردیم و بایر لورکوزن به دنبال ایجاد موقعیت گل است. آن ها مانند نیمه دوم بازی رفت هجومی تر کار خواهند کرد، این مسئله به نفع تیم ما می باشد، زیرا فضای لازم برای ما در زمین ایجاد خواهد شد و بازی آن ها باز تر می شود».

تعداد صفحات : 3

درباره ما
اخبار روز بارسا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 67
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 70
  • بازدید سال : 865
  • بازدید کلی : 7,341
  • کدهای اختصاصی

    جدول لیگ برتر

    مترجم سایت

    مترجم سایت




    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت

    پیج رنک

    تماس با ما
    fc barcelona
    .: سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران :.